Verimli Ders Almann İlkeleri

Verimli Ders Almann İlkeleri

03.03.2016 1177

Sevgili Öğrenciler...

Başarılı olmak için almak gerekir. almak ise verimli olmaldr. alma ile hedefe ulaabilmelidir. Aksi takdirde boa krek ekmi olunur. Sizlere yardmc olmak için aaya verimli almann ilkeleri karlmtr. almalarnzda bunlara uyulursa mutlaka baarl olunacaktr.

Baar dileklerimizle sevgilerimizi sunarz.

VERMLİ ALIMANIN LKELER

DERSTEN NCE UYULMASI GERKEN LKELER:

. Her Öğrenci kendi alma ortamna göre bir alma plan hazırlamal ve bu plana mutlaka uymaldr.

. alma metodunu dersin zelliçine göre semelidir. (Okuma, not tutma, anlatm, tmden gelim, tme varm gibi) saysal dersler alrken mutlaka metodu olarak yazarak alma metodu uygulanmaldr.

. Ders almalar mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa zerinde yaplmaldr.

. Hemen her derste btn konular allmal, konular arasında nemli nemsiz ayrm yaplmaldr.

. Ders ara ve gerelerini almaya balamadan nce hazırlamal, unutulmamaldr ki ara ve gere ihtiyaçc olduunda temin edilmeye allrsa hem zaman kaybna hem de dikkat dalmasna neden olur.

. almaya psikolojik olarak hazr olmayan kii problemlerinden kendisini soyutladktan sonra almaya balamaldr.

. öğrenmeyi aralklarla yapmal, bu aralklarda dinlenmeyi, gezinti, sylei, mzik ile yaplabilir.

. alkan konu kendi bana bir btn deilse, gemi konular gzden geirilmelidir.

. Sözel dersler allrken ana dnceleri dile getiren anahtar kelime ve cmleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemle altlar izilmelidir.

. lenecek konu dersten nce allmal, anlalmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir.

. Ders allrken motive olunmal, televizyon karsnda veya yatarak almann etkinliçini azaltaca unutulmamaldr.

. Dzenli bir defter tutma alkanl kazanlmal. Tkenmez kalem yerine kurun kalem kullanmaya zen gstermelidir.

. alrken bir cevab ezberlemek yerine konuyu anlamaya veya problemin zm yolunu öğrenmeyi semelidir.

. Anlatm dersinin arkasndan saysal (matematik, fenbilgisi gibi) bir ders allmaldr.

. Sabah kahvalts yaparak okula gelmesi, aksi takdirde ders dinleme dikkatinin azalaca unutulmamaldr.

B - DERS ESNASINDA UYULMASI GEREKEN LKELER:

. Snfta dersler iyi dinlenmesi, ders srasnda baka eylerle megul olunmamal, anlamad yeri annda öğretmenine sormaldr.

. öğretmen dersi anlatrken zerinde durduu noktalar ve snfa ynetilen sorular not edilmeli ve sonra allmaldr.

. Tahtaya yazlan bilgiler ve problem zmleri dikkatli bir biçimde deftere geirilmeli ve kontrol edilmelidir.

. Derslerde devamszlk yaplmamal, eer zorunlu olarak yaplmsa o dersteki konu arkadalardan renilmelidir. Unutulmamaldr ki bir sonraki konunun renilmesi bir nceki konunun bilinmesine baldr.

. Snavlarda sorularn cevaplarna geilmeden nce cevaplar zihinsel tasarlanmal, katlar verilmeden nce mutlaka kontrol edilmelidir.

C - DERSTEN SONRA UYULMASI GEREKEN LKELER:

. Btn dersler ilendike allmal, konular biriktirilmemelidir.

. Dersler tekrar edilirken, anlalmayan konular tespit edilmeli, bir sonraki derste öğretmenine sorarak renilmeli. Sorarak renilenlerin unutulmayaca hatrdan karlmamaldr.

. Saysal dersler allrken snfta renilen zm yollarının yan sra baka zm yollarının da olup olmad kaynak kitaplardan aratrlmal, özellikle örnek zmler oaltlmaldr.

. Zor anlalan konular en verimli alma saatleri ayrlmaldr.